Знање, радост и другарство – Лолино богатство

Математика

Математика (грчки: μαθηματική што у преводу значи учење тј. учењу припадајуће; од старогрчког глагола μανθάνω – manthánō – што у преводу значи учим) је формална и егзактна наука која је настала изучавањем фигура и рачунањем с бројевима.

Не постоји општеприхваћена дефиниција математике. У данашње време би математика могла да се опише као наука која проучава структуре које сама ствара или које потичу из других наука (најчешће физике, али и из других природних и друштвених наука) и описује особине тих структура.

Лолинци у шпанском пројекту

ОШ „Иво Лола Рибар“ из Сомбора учествовала у међународном математичком пројекту „Сјерпински тепих“
Ученици и наставници из основних и средњих школа из целе Србије, у суботу, 16. маја 2015. године у спортској хали „Чаир“, у Нишу учествовали у светском пројекту „Сјерпински тепих“. 
У овом математичком пројекту, као једина сомборска школа учествовала је и ОШ „Иво Лола Рибар“. У организацији наставника математике Александра Брзаковића , ученици ове школе су у оквиру <Маја месеца математике> правила четврту итерацију познатог тепиха и тиме постали део велике математичке породице. Тепих је у Лоли направљен у среду 13.5.2015. године. Учествовало је 64 ученика различитог узраста као и наставници Биљана Остојић, Сања Балаћ, учитељице Ирена Јовановић Каса и Сандра Кевиљ Како се деци допала ова активност, геометрија је добила на значају и популарности наставе математике. 
У пројекту учествује више од 420 школа у 32 земље света са преко 26.880 деце, што га чини једним од најмасовнијих пројеката из математике до сада изведених, а Србија је направила његову осмину. Република Србија је направила велики успех јер је прва земља где је направљен овако велики тепих ван Шпаније (шеста итерације ће се правити још у Немачкој, Пољској, Румунији и Турској). У пројекат су се укључила и друштва учитеља, подружнице математичара и математичка удружења. Теписи су прављени у Београду у оквиру манифестације Мај месец математике и у Новом Саду на фестивалу науке 9.5.2015.
Један од аутора овог пројекта, професор Хосе Луис Родригез Бланкас са катедре за математику Универзитета у Алмерији из Шпаније учествовао је на скупу у Нишу. 
Пројекат “Сјерпински тепих“ је непрофитна активност која повезује децу целог света, која од налепница заједно праве огроман геометријски фрактал, познат под именом тепих Сјерпинског. Сваки центар који учествује у пројекту прави четврту итерацију тепиха Сјерпинског, са 64 деце са по 64 налепница за свако дете-све укупно са 4096 налепница.
Наставник Брзаковић се захваљује колегама на помоћи у реализацији Биљани Остојић, Сањи Балаћ, Ирени Јовановић Каса и Сандри Кевиљ као и свим ученицима и колегама који су допринели на свој начин. Овим се манифестација не завршава већ тек почиње, јер ученици увелико праве школски фрактал.

Објављено: 21.05.2015., 00:49:51